Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου 2009

Ορέστης Αλεξάκης, Αυτογνωσία


Γιάννης Σπανός & Λευτέρης Παπαδόπουλος, Η ξένη πόλη
(τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού -
δίσκος: Η Βίκυ Μοσχολιού τραγουδά Σπανό (1977))

[Από την ενότητα Ταρατατάμ ή το ξόρκι]


Αυτογνωσία

Πάλι σ' αυτή την ξένη πόλη
Κι όμως δεν ξέρω αν είμ' εδώ
Του κάκου ψάχνω να σε δω
Μες στον καπνό και στην αιθάλη

Κυκλοφορώ στο παρελθόν μου
Θυμάμαι πέλαγος φωνές
Μ' έχει σαστίσει το αχανές
Κι αυτό το πλήθος των εαυτών μου

Κρατώ τη μνήμη τής ερήμου
Διακρίνω μάγους και ζογκλέρ
Μ' ένα κρυστάλλινο ασανσέρ
Υψώνομαι ως την άρνησή μου

Ποτάμια φως μ' έχουν σκεπάσει
Μ' έχουν θερίσει οι προβολείς
Μάταια και πάλι με καλείς
Στα μαγικά σου υπόγεια δάση

Ρίχνω το βλέμμα μου στο χρόνο
Και τ' όνομά μου στο νερό
Μ' ένα μαρμάρινο σταυρό
Την ύπαρξή μου επικυρώνω

Από τη συλλογή Μου γνέφουν (2000)

Translatum: Favourite Poetry - Ορέστης Αλεξάκης
Δημοσίευση σχολίου