Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2010

Τόλης Νικηφόρου, Το μυστικό



Ηλίας Λιούγκος & Γιώργος Τσέρτος, Νανούρισμα
(τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη - δίσκος: Νυχτερινή δοκιμασία (1984))

το μυστικό

όπως ο μυθικός ανταίος
έπαιρνε δύναμη από τη μάνα γη
έτσι κι εγώ
βαφτίζω την ψυχή μου
στ' απορημένα μάτια σου
στα μαγεμένα σου δυο χρόνια
στις λέξεις σου χωρίς το λάμδα και το ρο

το ξέρω πως θα μεγαλώσεις
πως θα ξεχάσεις τον ακουάκο και το αγιογούουνο
ύστερα μόνος σου θα ψάξεις
θ' ανακαλύψεις έκθαμβος το μυστικό μου
κι αυτή την απουσία μου

όμως εγώ θα βρίσκομαι στα σκόρπια μου βιβλία
στις λέξεις που σωστά θα μάθεις να προφέρεις
θα περιφέρομαι στους σκονισμένους δρόμους
και θα υπάρχω
εκεί που γράφεται ένα σύνθημα
εκεί που ένα σύνθημα γίνεται πράξη

κοιμήσου τώρα
να πάρεις δύναμη κι εσύ
αργότερα να ψάξεις τους συντρόφους σου
στις μεθυσμένες τις ανήλεες πολιτείες
και να σηκώσεις χωρίς δισταγμό
ακέραια την οδύνη αυτού του κόσμου

Από τη συλλογή Ο μεθυσμένος ακροβάτης (1979)


Θα παραπέμψω τους αναγνώστες στα ποιήματα που δημοσίευσα στο παρελθόν από τη συλλογή Ο μεθυσμένος ακροβάτης (1979) του Τόλη Νικηφόρου. Στη συλλογή τα γραπτά (κάντε κλικ στον τίτλο τους) εμφανίζονται με τη σειρά που τα αναφέρω παρακάτω. Πρώτο ποίημα της συλλογής είναι το περίπου ομότιτλό της:

Τόλης Νικηφόρου, Είμαι ένας μεθυσμένος ακροβάτης
Τόλης Νικηφόρου, Αν μπορούσα…
Τόλης Νικηφόρου, Ποιητής
Τόλης Νικηφόρου, Το μαγικό μπαλόνι
Τόλης Νικηφόρου, Η πλατεία των αγγέλων
Τόλης Νικηφόρου, Στον αστερισμό του σκορπιού
Τόλης Νικηφόρου, Ελλάδα 1979
Τόλης Νικηφόρου, Το τραγούδι του έρωτα
Τόλης Νικηφόρου, Τι θα μείνει

Η αφιέρωση του ποιητή στις πρώτες σελίδες της συλλογής:

στην μαγεμένη σου ψυχή
τα δεκατρία χρόνια
της κοινής μας ζωής

Translatum: Οι ποιητές της Θεσσαλονίκης τον 20ό αιώνα και ως σήμερα - Τόλης Νικηφόρου
Δημοσίευση σχολίου