Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2010

Τόλης Νικηφόρου – Πατρίδα, 1



Νίκος Καββαδίας, Θεσσαλονίκη II (σύνθεση και ερμηνεία: Ξέμπαρκοι – δίσκος: S/S Ionion 1934 (1986))

πατρίδα, 1

ωραία κυκλική λέξη η πατρίδα
με το διπλό άλφα της αγάπης
προαιώνιο εφαλτήριο του βαρδάρη
κυβόλιθος στην Εγνατία Οδό

μια σειρά όρθια γιώτα τα κάστρα της
λυγισμένα κατάρτια οι νεκροί της
που ναυλοχούν γαλήνια παραδίπλα
μέσα στην προσωρινή ομίχλη της νύχτας

ωραίος προορισμός η πατρίδα
με τη δική της μουσική του ρο
που είναι ρίζες και γίνεται ροή
κάτω από τους φανοστάτες της παραλίας
με τις πυγολαμπίδες στην απέναντι ακτή
πριν και μετά κάθε ταξίδι

το διπλό άλφα της αγάπης
και το δέλτα του ποταμού
που εκβάλλει στην απεραντοσύνη

Από τη συλλογή Το διπλό άλφα της αγάπης (1994)


Ποιήματα που δημοσίευσα στο παρελθόν από τη συλλογή Το διπλό άλφα της αγάπης (1994) του Τόλη Νικηφόρου (κάντε κλικ στον τίτλο τους):

Τόλης Νικηφόρου, Το διπλό άλφα της αγάπης
Τόλης Νικηφόρου – Γενέθλια πόλη, 1
Τόλης Νικηφόρου – Γενέθλια πόλη, 2
Τόλης Νικηφόρου, Λέξεις αμετανόητες

Αν και το έχω ξαναπεί, άλλη μια φορά δεν βλάπτει: πρόκειται για την αγαπημένη μου συλλογή από το έως σήμερα δημοσιευμένο έργο του Τόλη Νικηφόρου. Κατά συνέπεια, δεν θ' αντισταθώ στον πειρασμό να αναδημοσιεύσω κάποιο από τα τέσσερα αυτά ποιήματα (σίγουρα το τελευταίο που του έχω ξεχωριστή αδυναμία) ή και τα τέσσερα ούτε θα είμαι φειδωλή στον αριθμό των ποιημάτων που θα παρουσιάσω από τη συλλογή αυτή ή στα σχόλιά μου για τα συγκεκριμένα ποιήματα.

Καλή μας ανάγνωση!

Translatum: Οι ποιητές της Θεσσαλονίκης τον 20ό αιώνα και ως σήμεραΤόλης Νικηφόρου
Δημοσίευση σχολίου