Πέμπτη, 7 Απριλίου 2011

Ένα τραγούδι στη μνήμη του Γρηγόρη Μπιθικώτση



Βραδιάζει

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Μπουζούκι: Κώστας Παπαδόπουλος & Λάκης Καρνέζης
Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Δίσκος: Πολιτεία Β' (1964)
Πηγή: Κώστας Παπαδόπουλος: το τρίχορδο της ψυχής μας

Ξημέρωμα σε γύρεψα
το δειλινό σε βρήκα
με την καρδιά σου μίλησα
στη μαύρη μοίρα μπήκα

Βοριάς χτυπά την πόρτα μου
και στην ψυχή μου αγιάζι
και στα πικρά τα μάτια μου
στιγμή στιγμή βραδιάζει

Τα μάτια σου εγύρεψα
στο φως να περπατήσω
να γίνω όνειρο γλυκό
καημούς παλιούς ν’ αφήσω

Βοριάς χτυπά την πόρτα μου
και στην ψυχή μου αγιάζι
και στα πικρά τα μάτια μου
στιγμή στιγμή βραδιάζει


Πέρασαν κιόλας 6 χρόνια από τότε που έφυγε. Μονάχα απ' τη ζωή. Ποτέ απ' τη σκέψη μας, ποτέ απ' τ' αφτιά μας, ποτέ απ' την ψυχή μας. Ήταν κατά γενική ομολογία μια από τις 2-3 καλύτερες φωνές όλων των εποχών για τη χώρα μας (κατά την προσωπική μου άποψη, η καλύτερη). Και θα παραμείνει όσα χρόνια κι αν περάσουν.

Για τον Γρηγόρη, λοιπόν, ένα τραγούδι -φυσικά- με τον Γρηγόρη. Ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του 20ού αιώνα από έναν καταπληκτικό δίσκο με 6 μόνο τραγούδια (το ένα καλύτερο από τ' άλλο), όπου όλοι οι συντελεστές μπορούν να θεωρηθούν και συνδημιουργοί. Καλή ακρόαση!
Δημοσίευση σχολίου